Over de helft... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jasmijn Polman - WaarBenJij.nu Over de helft... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jasmijn Polman - WaarBenJij.nu

Over de helft...

Door: Jasmijn Polman

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

17 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Alweer ruim 5 weken op het eiland, dat betekent nog maar 5 weken te gaan. De tijd gaat bizar snel en juist daarom genieten we volop van elke dag. Afgelopen vrijdag was mijn laatste stagedag op Mon Plaisir. Erg jammer want na 2 weken begin je net een beetje een band op te bouwen met de kinderen. Ook zij baalden dat ik wegging. Ik kreeg van iedereen een dikke knuffel. Meteen hierop volgde het weekend. We zijn zoals gewoonlijk weer veel uitgeweest en hebben overdag lekker op het strand gehangen. Op zondag gaan we tegenwoordig naar Moomba, dit is een gezellige bar op het strand. We eten daar een hapje en zijn ondertussen aan het genieten van een liveband. Vervolgens komt er een DJ. Er hangt een super fijne sfeer daar!
Verder was vandaag mijn eerste stagedag op Colegio Hilario Angela. Dit is een school in San Nicolas, eigenlijk het tegenovergestelde van Oranjestad. Het is een typisch Arubaanse school en er wordt echt op een traditionele manier lesgegeven. De leerkracht is super autoritair en de kinderen gehoorzamen. Nederlands is de officiële instructietaal, maar dit wordt gemixt met Engels en Papiamento. Voor mij soms erg verwarrend, voor de kinderen gemakkelijker. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan als ik les ga geven. De kinderen vind ik echt onwijs leuk! In de pauze kwamen er allerlei kinderen naar mij toe om me te knuffelen en even een praatje te maken. Ik kreeg koekjes en popcorn en iedereen was ontzettend vriendelijk. Het is lastig voor te stellen dat zij het zo bijzonder vinden dat je blank bent. Op deze school zal ik in totaal 9 dagen stagelopen.

Deze week hebben we trouwens ontzettende mazzel, morgenmiddag begint namelijk al ons weekend. Woensdag is het Himno Y Bandera; een nationale feestdag op Aruba. Vervolgens hebben alle kinderen donderdag vrij. Op vrijdag heb ik alleen een excursie vanuit de IPA. We zullen de dagen weer volplannen met leuke uitstapjes en strandtripjes.
Een nieuwe update volgt gauw! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1230
Totaal aantal bezoekers 2516

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 19 April 2015

Internship Aruba

Landen bezocht: