Eerste indrukken - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jasmijn Polman - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jasmijn Polman - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Jasmijn Polman

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

07 Februari 2015 | Aruba, Aruba

Wauw! Gisteravond 17.45 lokale tijd aangekomen op Aruba. Een temperatuurverschil van ongeveer 25 graden met Nederland. Dat begint al goed!

Nadat Iris en ik zijn geland, zijn we opgehaald door Ingrid, onze begeleidster vanuit de IPA en tevens ook de vrouw van wie wij het appartement huren. We hebben nog even gewacht op Esther, een andere studente die dezelfde minor volgt en vlak na ons zou landen. Ingrid heeft ons naar het appartement gebracht, zodat wij ons even konden opfrissen. Vervolgens zijn we naar de 'Superfood' geweest. Dit is een grote supermarkt hier. Je kan het vergelijken met de Jumbo in Nederland. Hier even de nodige boodschappen aangeschaft zodat we onze echte eerste dag wel kunnen beginnen met een goed ontbijt. Uiteindelijk hebben we nog wat pizza's besteld en deze opgegeten samen met Esther in ons appartement. Daarna zijn we het bed ingedoken en hebben we heerlijk geslapen.

We zijn al vroeg wakker door de hitte. Eerst onze spullen uitgepakt en vervolgens lekker ontbeten en gedoucht. We zijn lopend naar Esther gegaan en hebben bij haar in de tuin lekker gezeten en gezwommen. Rond half twaalf zijn we teruggegaan. De eerste paar dagen huren we namelijk de Jeep van Ingrid. Deze heeft een flinke gebruiksaanwijzing dus die is ons helemaal uitgelegd. We hebben Esther weer opgepikt en zijn met zijn drieën naar Eagle Beach gereden. Een super mooi strand! Hier hebben we genoten van de zon met een echte kokosnoot. Vervolgens zijn we nog even het eiland rond gaan rijden. Dit stond niet helemaal op de planning (in Aruba lijkt alles op elkaar), maar was wel leuk om te zien. Inmiddels zijn we terug in ons appartement om ons klaar te maken voor 'The Light Parade'. Dit schijnt een geweldige carnavalsoptocht te zijn. Ik ben benieuwd!